“In het najaar van 2014 besloot ik mijn prachtige baan als hoofd communicatie bij een verzekeraar neer te leggen. Om tijd te nemen voor reflectie op wat achter je ligt en plannen te maken voor de toekomst… Ik merkte gaandeweg dat ik een ‘schepper’ ben, en geen ‘verzamelaar’. Dat ik wil werken vanuit mijn nieuwsgierigheid, creativiteit en betrokkenheid. Gedreven om mensen en organisaties verder te helpen. Sinds 2015 zet ik mijn ervaring en expertise in als zelfstandig adviseur.
Naast marketeer ben ik ook professioneel geschoold musicus. Twee verschillende kanten die maken wie ik ben: veelzijdig, creatief, vernieuwend. Altijd gericht op (klinkend) resultaat. In beide vakgebieden gaat het voor mij om luisteren, afstemmen en samenwerken. Om te komen tot waardevolle interactie; met je mede-musici, je publiek óf met je doelgroep.
In het marketingvak heb ik de afgelopen 20 jaar veel resultaten geboekt. Mijn kracht ligt daarbij op het snijvlak strategie – concept – realisatie. Ik heb een trackrecord in marktintroducties, veranderingstrajecten en conversie-optimalisaties. Mijn ervaringen in de muziek hebben mij geleerd creativiteit in te brengen. En ieders rol in een team op waarde te schatten, zoals in een band, koor of muziekgezelschap. Bovendien leert muziek (en kunst in het algemeen) je op een andere manier kijken en luisteren. Dat levert me vaak nieuwe inzichten en oplossingsrichtingen op.
Een overzicht van mijn werkervaring is te vinden op LinkedIn
Bas Jongeling