Van communicatie zien we vooral het eindresultaat, middelen noemen we ze ook wel. Een website, een Facebook post, radio- of tv-commercials, noem maar op. Vaak vinden we ze grappig, of juist irritant. Ze vallen ons op, of juist niet. We onthouden de boodschap, of zijn hem na vijf minuten alweer vergeten…
Achter al die boodschappen gaat een hele wereld schuil.
Hoe bedenkt een organisatie zijn pay-off? Waarom schrijven ze ‘je’ in plaats van ‘u’? En waar komt die creatieve advertentie vandaan? Ogenschijnlijk willekeurige keuzes. Achter de zichtbare uitingen van een organisatie gaat veel denkkracht schuil en veel keuzes. Die als ze weloverwogen zijn bijdragen aan een groter geheel. Te beginnen met de (organisatie)strategie; Waarom bestaat je organisatie en doe je wat je doet, wat spreekt klanten daar zo in aan, en waar blijkt dat uit? En ben je écht anders dan je concurrenten, of heb je toevallig een trouwe klantenbase?
Deze en veel meer vragen nemen we mee in de keuze en opbouw van de strategische marketingpositie. Want ook hier geldt; een goed begin is het halve werk. Met een goed doordachte en gedragen strategie wordt de keuze van je logokleur, de socialmedia-campagne en je tone-of-voice vanzelfsprekend in plaats van willekeurig. En bovendien meetbaar effectiever.
Mooie en onderscheidende concepten bedenken geeft enorm veel energie. Die vervolgens omzetten in concrete plannen en acties is minstens zo gaaf.
Maar het gaat pas echt vliegen als je ziet dat het ook wat oplevert; meer naamsbekendheid, top-of-mind positie, hogere conversies, betere Net Promotor Score, wat de marketing- of communicatiedoelstelling van je bedrijf ook is.
Wildgras is altijd gedreven om meetbare resultaten vooraf te definiëren en te realiseren.
Marketing en communicatie zijn tegenwoordig zeer gespecialiseerde vakgebieden. En je kunt nu eenmaal niet overál goed in zijn.
Voor deze onderwerpen kunt u zeker bij Wildgras terecht:
strategie ontwikkeling
strategisch communicatie advies
new business development
interne communicatie/change management
introducties en (her)positionering
PR en woordvoering
In deze disciplines heeft Wildgras jaren ervaring en resultaten behaald.
…is in the eating.” zoals het spreekwoord al zegt. De ervaringen van eerdere opdrachtgevers is meer waard dan een mooie belofte op deze site. Nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen?
Ben je na het lezen overtuigd? Of juist nog niet helemaal? Neem dan eens vrijblijvend contact op.