Lumenplan kwam eigenlijk met een eenvoudige vraag: we willen graag meer autonome leads. Kun je ons daarbij helpen?
Zo kwamen we met elkaar in gesprek. Al snel bleek dat dit jonge groeiende bedrijf nog weinig kennis en ervaring had met marketing
en communicatie. En daar was inmiddels best wel behoefte aan…
Zo zijn we gestart om met elkaar een strategie en concepttraject te lopen. Wat heeft geleid tot een heldere klantbelofte en
een ambitieuze communicatiestrategie tot 2020. Met andere woorden: u hoort nog van ons…
Nationale-Nederlanden ontwikkelde enkele jaren geleden een merktaal. Een set van regels en afspraken hoe de medewerkers moeten communiceren met klanten, relaties en elkaar. De implementatie van deze merktaal was echter nog niet goed en volledig gebeurd.
De vraag was om de merktaal door te voeren in alle standaarddocumenten en te zorgen dat alle communicatie voortaan in de merktaal is.
Een grote opdracht met uiteenlopende aspecten, waaronder;
Deze en andere vraagstukken vormden de basis van deze opdracht. Na anderhalf jaar kunnen we zeggen dat de missie is geslaagd.
Dit artikel verscheen in het NÚ magazine (klik voor volledig beeld):
Deze animatie laat zien hoe we oude IT systeembrieven hebben aangepast.
De wereld van marketing en communicatie verandert in hoog tempo. Niet alleen door alle online ontwikkelingen, maar bijvoorbeeld ook door de intrede en invloed van (big) data. Dat vraagt veel van de dienstverleners in de branche. Hoe zorg je dat je klaar bent voor de toekomst?
Dat was de vraag van Unlimited Communication, een communicatiebureau dat zich richt op salesorganisaties.
Door in te zoomen op de kernwaarden van het bureau en deze te meten aan de gewenste positie in de markt, is een nieuwe propositie ontwikkeld. Uitgangspunt is dat het bureau zich voortaan primair richt op het optimaliseren van het salesproces voor haar klanten, in alle facetten. Zo werd Unlimited Communication in 2015 Unlimited Sales Optimizers.
Movir is de marktleider in arbeidsongeschiktheidsverzekeringen (AOV) voor hoogopgeleide zelfstandigen. In 2014 kwam vanuit een groeibehoefte de wens een nieuw product te ontwikkelen voor andere ondernemers. Movir was dus een nieuwkomer in de MKB markt, maar wel een met jarenlange ervaring onder hoogopgeleiden.
Bij deze introductie was ik verantwoordelijk voor de marktpropositie, de communicatiestrategie en de uitwerking ervan in middelen en media. In nog geen zes maanden tijd is de Soepel&Zeker AOV strategie bedacht, ontwikkeld en geïntroduceerd, met een Below the line en Above the line campagne op de landelijke zenders.
De vraag: introduceer een geheel nieuwe coachings- en counselingsdienst voor hoogopgeleiden. Waar mensen een minimale drempel voelen om over persoonlijke vraagstukken te praten en een online, telefonisch of face-to-face coachingstraject te starten.
Essentieel dus om een toegankelijke en uitnodigende marketing propositie te ontwikkelen die vertrouwen en hoogwaardige kwaliteit uitstraalt. Deze strategie heb ik samen met het communicatiebureau uitontwikkeld in het label elestia, veerkrachtige coaching. Met online en offline communicatiemiddelen wist elestia in korte tijd een hoge naamsbekendheid te krijgen onder de doelgroep. De intake steeg en de tevredenheid over de dienstverlening wordt beoordeeld met een 8,5 gemiddeld.
Door het opstellen en uitvoeren van een digital marketing plan wist ik de online leadgeneratie in de periode 2010 – 2014 te viervoudigen. Door een geïntegreerde inzet van Above the line (radio) en Below the line communicatie (online, print) en een nauwkeurige monitoring en bijsturing van resultaten en budgetten, steeg de totale groei van de zakelijke markt uit het online leadkanaal in vier jaar naar bijna 40%. Wat een ongekend hoge ROI op de ATL campagne opleverde.
Wil een arts zich laten interviewen over zijn burn-out? En wil een advocaat iets vertellen over zijn faalangst? Als je hoogopgeleide professionals dagelijks helpt met lastige problemen, kun je ze dan bereid vinden hun ervaringen te delen met anderen? Want bij een verzekeringsproduct is de ervaring van anderen van groot belang voor het vertrouwen in de verzekering.
Dat lukt alleen als je hen in hun waarde laat. Als je een platform biedt waarop ze hun eigen verhaal eerlijk en respectvol kunnen vertellen.
Dát was het concept voor Veerkracht. Een magazine met gezonde ideëen over werk en leven. Waarin verzekerden hun ingrijpende en soms pijnlijke ervaringen open deelden met andere verzekerden. Om een mogelijk taboe te doorbreken en anderen eerder aan de bel te laten trekken.
En nieuwsgierig naar een andere invalshoek? Neem dan vrijblijvend contact op.